Pradziadek


"Niniejsza książka jest zbiorem zdjęć i przedmiotów mojego Pradziadka oraz wspomnień członków rodziny. Dziadek bardzo chciał przekazać swoją historię dalej, lecz nie mógł tego zrobić z przyczyn politycznych.Bardzo zależało mi zatem na zebraniu ulatujących wspomnień, skanowaniu blaknących zdjęć oraz rozsypujących się dokumentów. Wspólnymi siłami ocaliliśmy od zapomnienia wszystko co się dało. Niech będzie to pamiątką dla kolejnych pokoleń."
Agnieszka Świętek, 2014 r.

Jest to książka, którą zaprojektowałam na egzamin z fotografii w tym semestrze. Po wielu (oj jak wielu!) korektach, nieprzespanych nocach i różnych nieporozumieniach... udało się! I bardzo się cieszę! Jest to chyba najważniejsza i najbardziej potrzebna rzecz jaką zrobiłam. W środku znajdują się fotografie dziadka, wspomnienia członków mojej rodziny poukładane wg. pokoleń oraz zdjęcia przedmiotów i odznak wojennych Dziadka. Cieszę się, że jego historia nie popadnie w zapomnienie. I to rekompensuje cały nakład pracy i nerwy. Już mogę spać spokojnie :) 
Pradziadek i Prababcia kiedy się poznali. Ich miłość była tak wielka, że przetrwała wojnę i wiele innych ciężkich chwil.



Mój Dziadek to ten pierwszy dżentelmen z lewej
To moje zdjęcia z Dziadkiem. Nie pamiętam go tak dobrze jakbym chciała, ale dzięki rozmowom z rodziną poznałam o nim wiele pięknych i wzruszających historii. W kilku sama nieświadomie wzięłam udział :)

A to ostatni fragment mojej wypowiedzi  w książce:

"Myślę, że bardziej niż z moich dziecięcych piosenek, Dziadek ucieszyłby się z tej książki. Zrobiłam ją najdokładniej jak potrafiłam, z pomocą rodziny pieczołowicie gromadząc wszystkie, nawet najmniejsze przedmioty po nim, fotografując je jak relikwie.
Mam nadzieję, Dziadku, że by Ci się spodobała."